הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
תאריך עדכון 03/08/2022
רשת המזון "אושר עד" מחויבת ליצירת חוויית שירות חיובית לכלל לקוחותיה בכל ערוצי הפעילות. בהתאם למחויבות זו ובהתאם להוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998, ותקנותיו, מבצעת אושר עד התאמות נגישות באתר האינטרנט שלה בליוויי יועצי נגישות וגורמים מקצועיים נוספים, על מנת לאפשר שירות מלא, מהיר ויעיל באמצעות אתר האינטרנט גם ללקוחות בעלי מוגבלות.
באתר זה בוצעו התאמות ושיפורים בהתאם להנחיות הנגישות בתקן הישראלי 5568 – "קווים מנחים לנגישות תכנים באינטרנט" – לרמה AA הזהה למסמך הקווים המנחים של קונסורציום הרשת הכלל-עולמית (W3C), Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0, מהדורה 2.0, מדצמבר 2008, (למעט השינויים והתוספות הלאומיים המצוינים בו) שאושר כתקן ישראלי בשינויים ובתוספות לאומיים.
האתר מותאם לתצוגה בדפדפנים שונים (כרום, מוזילה, edge ) , לרבות שימוש בטלפון הסלולרי. אתר האינטרנט נבדק בקורא מסך מסוג NVDA בגרסתו העדכנית ביותר.
מטרתנו הינה לשפר את אתר האינטרנט כך שיהיה זמין, נוח וידידותי לשימוש עבור אנשים עם מוגבלויות על סוגיהם השונים המתקשים בהפעלת המחשב והאינטרנט ובכך לאפשר לכולם לגלוש בנוחות ובמהירות וליהנות מהתכנים ומהשירותים שפותחו במיוחד עבור הלקוחות והגולשים.
יצוין, כי למרות מאמצינו להנגיש את כלל הדפים באתר, ייתכן כי יתגלו חלקים באתר (דפים, פונקציות מסוימות וכיו"ב) שאינם נגישים. מלאכת ההנגשה הינה תהליך מתמשך ומתפתח התלוי בטכנולוגיות עכשוויות, אנו שואפים לשפר את נגישות האתר בצורה שוטפת להנאת כל לקוחותינו, כולל אנשים עם מוגבלות. אנחנו משתדלים לשמור ולתחזק את האתר ברמה הטובה ביותר.
במידה ובכל זאת מצאתם ו/או נתקלתם בקשיים בגלישה באתר ובנושא הנגישות בפרט, אל תהססו לדווח לרכז הנגישות שפרטיו מטה. כדי שנוכל לטפל בבעיה בדרך הטובה ביותר.
אנא צרפו פרטים מלאים ככל שניתן:
- -תיאור הבעיה.
- סוג וגרסה של הדפדפן.
- מערכת הפעלה.
- סוג הטכנולוגיה המסייעת (במידה והשתמשתם).
- באיזה דף גלשתם?
- מהי הפעולה שניסיתם לבצע?
אנחנו נטפל בבעיה ונחזור אליך בהקדם עם פרטים על טיפולה.
בכל בעיה שנתקלת במהלך הגלישה באתר האינטרנט ניתן לפנות רכז הנגישות, מאיר עזיזי, נייד 052-5488884, דוא"ל: [email protected]
השימוש באתר
אתר זה משתמש בשירותי תוכנת ההנגשה לאתרי אינטרנט, למשתמשים עם מגבלות בשם User1st.
מערכת הנגישות של User1st (ראה "תוכנה") מאפשר לאתר לעמוד בתקינה WCAG 2.0 ברמה AA שנערך על ידי הארגון הבינלאומי W3C, ולקיים את הנדרש בהתייחס לסעיפי מגבלות תוכנה ודרישות ותנאי שימוש בתוכנה: http://www.user1st.com/end-user-license-agreement-eula/
שימוש בתוכנת ההנגשה לאתרי אינטרנט, למשתמשים עם מגבלות בשם User1st.–
להלן פירוט על אופן השימוש בתוכנת ההנגשה. תוכנת ההנגשה של חברת User1st מאפשרת תיקון של הקוד, התצורה והתוכן של האתר:
- פרופיל \ יכולות של משתמשים המצריכים שימוש בקורא מסך לנוחיותך מספר יכולות:
טרם הפעלת התוכנה בעת כניסה לעמוד ובראש העמוד, ישנן הנחיות לשימוש בתוכנה. אחרי הפעלת התוכנה בתוך העמוד עצמו יתווספו קיצורי דרך לראש העמוד. התוכנה תתריע בפניך בעת התחלת הפעלתה, בכל עמוד שיוצג בפניך, יש להמתין לסיום העלאת העמוד. בראש בעמוד שני תפרטים: מפת העמוד, ומפת האתר שתוכל לנווט ישירות לאזורים \ דפים הרצויים.
ניתן להשתמש בקיצורי מקלדת – ראה סעיף קיצורי מקלדת.
- אחרי הפעלת פרופיל \ יכולות של משתמשים המצריכים בניווט מקלדת או עזרים המדמים מקלדת – בראש העמוד עצמו יתווספו קיצורי דרך, לחץ כפתור ה TABלשם מציאתם. בראש בעמוד שני תפריטים: מפת העמוד, ומפת האתר שתוכל לנווט ישירות לאזורים \ דפים הרצויים.
המשך להשתמש בכפתור ה TAB לשם מעבר לאזור\רכיב הבא, SHIFT TAB יחדיו, לשם חזרה לאזור\רכיב קודם ו ENTER לשם הפעלה של רכיב או כניסה של אזור, לחץ על החצים לשם בחירה מאזור עם בחירה מרובה ו SPACE לשם בחירה.
התוכנה תתריע בפניך בעת התחלת הפעלתה, בכל עמוד שיוצג בפניך, יש להמתין לסיום העלאת העמוד. ניתן להשתמש בקיצורי מקלדת – ראה סעיף קיצורי מקלדת.
- אחרי הפעלת פרופיל \ יכולות של משתמשים המצריכים שינויי צבעוניות –
שינוי צבעים מונוכרומטי: צבעוניות האתר תשתנה בתום העלאת העמוד, שים לב שדבר זה יכול להועיל גם למשתמשים שמשתמשים בהיפוך הצבעים של Microsoft Desktop
שינוי צבעים בקונטרסטיות חדה, תשנה את חדות הצבעוניות, לעמוד בכל דרישות התקנות לזיהוי חד ערכי של רכיבים.
- אחרי הפעלת פרופיל \ יכולות של משתמשים המצריכים עזרה – מידע נוסף יופיע על בהתמקדותך על רכיבים, לשם תאור מהותו של הרכיב.
הערה: ביכולתך לבנות לעצמך את הפרופיל, ולא להסתמך על פרופיל קיים.
קיצורי מקלדת:
0 – קיצור דרך לתפריט הנגישות
2 – קיצור דרך לאזור מרכזי בעמוד
3 – קיצור דרך לאזור מפת האתר
4 – קיצור דרך לאזור החיפוש
S – קיצור דרך למפת העמוד
בראש בעמוד שני תפריטים: מפת העמוד, ומפת האתר שתוכל לנווט ישירות לאזורים \ דפים הרצויים.
להלן טבלה המרכזת את הסדרי הנגישות בסניפי רשת אושר עד:
שם הסניף |
מיקום חניות נכים לרכב רגיל ולרכב גבוה |
דרך נגישה |
האם החניון בתשלום |
מיקום שירותי הנכים |
קיום מערכות עזר לשמיעה |
ניתן להיכנס עם חיית שירות |
ניתן להיכנס עם קלנועית (עד שני מקומות ישיבה ברוחב שאינו עולה על 1 מטר) |
פתור מעמידה בתור |
טלפון בחנות |
פקס בחנות |
גורם לפניות בנושאי נגישות |
מגדל העמק |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופות הנגישות (קופה מספר 2) ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
04-6546468 |
04-6444160 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
גבעת שאול, ירושלים |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2 , באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
02-6511900 |
02-5636948 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
קרית ביאליק |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 2 במאפית ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
04-6890981 |
04-8702967 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
כנות |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1 ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
08-6491205 |
08-6488776 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
אשדוד |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2 ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
08-6491205 |
08-6488776 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
פתח תקווה |
במתחם |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2 באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
03-6129423 |
03-6129438 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
בני ברק |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
כן |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1,בקופה מס 2 , באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
03-6168582 |
03-5796797 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
באר שבע |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1 ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
08-6491205 |
08-6488776 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
חדרה |
במתחם |
קימת דרך נגישה לחנות |
כן |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2 ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
076-8899900 |
076-8899903 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
קרית ים | בכניסה לחניון מצד ימין | קימת דרך נגישה לחנות | לא | במפלס החנות | כן | כן | כן | כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה | 076-8899940 | 076-8899943 | הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
בית שמש |
במתחם |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2 , באזור קופות שירות עצמי בפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
02-6508504 |
02-6509343 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
לוד |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2 ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
08-8653164 |
08-8655618 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
בת הדר |
במתחם |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1 ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
08-6491205 |
08-6488776 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
תל אביב |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
כן |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2 באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
076-8899905 |
076-8899908 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
תלפיות, ירושלים |
במתחם |
קימת דרך נגישה לחנות |
כן |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופות 1 ו-2, באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית ובבגדים |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
076-8845530 |
076-8845533 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
שמגר, ירושלים |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס 2, באזור קופות שירות עצמי |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
076-8845535 |
076-8845538 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
ראשון לציון |
בסמוך לכניסה לחנות |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2, באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית ובתכשיטים. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
076-8899925 |
076-8899928 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
חיפה |
במתחם |
קימת דרך נגישה לחנות |
מפלס עליון ללא תשלום. מפלס תחתון בתשלום |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית,בקופות 1 ו-2 באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
076-8899930 |
076-8899934 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
נתניה |
במתחם |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במתחם |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית, בקופה מס' 1בקופה מס 2 באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
076-8899920 |
076-8899922 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
כפר סבא |
במתחם |
קימת דרך נגישה לחנות |
לא |
במפלס החנות |
קיימת מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה בקופה הראשית,בקופות 1 ו-2 באזור קופות שירות עצמי ובפיצוחית. |
כן |
כן |
כנגד הצגת תעודה בקופה הנגישה |
076-8899935 |
076-8899939 |
הגורם האחראי בקופה הראשית / רכז נגישות |
בחלק מסניפי הרשת קיימות מכונות למתן שירות אוטומטי בהרצה. בסיום ההרצה וככל שיוחלט לעשות בהן שימוש הן יונגשו בהתאם לדרישות "תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג- 2013". במידת הצורך, ניתן לפנות לעזרת הצוות לקבלת סיוע אנושי.
פרטי קשר רכז הנגישות
בכל נושאי נגישות הנוגעים לפעילויות "אושר עד" בחנויות, באתר או ברשת האינטרנט ניתן לפנות למר מאיר עזיזי, נייד 052-5488884, דוא"ל: [email protected]